Tuto druhou možnost si ukážeme na další ukázce z pálijského kánonu, ze sutty ke Kálámům. Ta je zajímavá kromě jiného uvedením čtyř tzv. nebeských (popř. božských, resp. nejvyšších) stavů, z nichž první je právě mettá - laskavost. Celá čtveřice je tedy: laskavost (mettá), soucítění (karuná), radost (muditá; v analogii s předchozím termínem je to také sou-cítění, ale v radosti, jinak vyjádřeno spoluradost, sdílení radosti s ostatními bytostmi), vyrovnanost (upekkhá). U vyrovnanosti samozřejmě nejde o nějakou nezúčastněnost, lhostejnost. Je to sloučení předchozích stavů.
"Kálámové, žák Vznešených, který se takto oprostil od chtivosti, zlé vůle a zaslepenosti, bdělý a jasně chápající, myslí naplněnou laskavostí proniká a naplňuje jednu světovou stranu, a stejně tak i druhou, třetí, čtvrtou; nahoře, dole, napříč - celý svět ve všech směrech proniká a naplňuje myslí naplněnou laskavostí, myslí rozšířenou, všeobsahující, nezměřitelnou, mírnou a prostou nenávisti či zášti.
Myslí naplněnou soucítěním proniká a naplňuje jednu světovou stranu, a stejně tak i druhou, třetí, čtvrtou; nahoře, dole, napříč - celý svět ve všech směrech proniká a naplňuje myslí naplněnou soucítěním, myslí rozšířenou, všeobsahující, nezměřitelnou, mírnou a prostou nenávisti či zášti.
Myslí naplněnou radostí proniká a naplňuje jednu světovou stranu, a stejně tak i druhou, třetí, čtvrtou; nahoře, dole, napříč - celý svět ve všech směrech proniká a naplňuje myslí naplněnou radostí, myslí rozšířenou, všeobsahující, nezměřitelnou, mírnou a prostou nenávisti či zášti.
Myslí naplněnou vyrovnaností proniká a naplňuje jednu světovou stranu, a stejně tak i druhou, třetí, čtvrtou; nahoře, dole, napříč - celý svět ve všech směrech proniká a naplňuje myslí naplněnou vyrovnaností, myslí rozšířenou, všeobsahující, nezměřitelnou, mírnou a prostou nenávisti či zášti."