Výr. zpráva 03/04
Domů Nahoru Informace pro rodiče Školní řád Klasifikace žáků Výr. zpráva 03/04 ICT plán školy Preventivní program

 

Nahoru

 

A)                CHARAKTERISTIKA ŠKOLY 

Základní údaje

Název školy :               Základní škola Šenov u Nového Jičína okres Nový Jičín

Identifikátor školy :      600 138 399

Adresa :                       Školní 20

                                   742 42 Šenov u Nového Jičína

Ředitel :                       PaedDr. Jana Bělůnková

Telefon :                      556  707 857, 556 720 144

E- mail :                       zs_senov@iol.cz

Právní forma :   příspěvková organizace                       IČO:    75027003

Zřizovatel:                    Obec Šenov u Nového Jičína

                                   Právní forma : obec                             IČO : 60798432

Adresa :                       Dukelská 245

                                   742 42 Šenov u Nového Jičína

Škola sdružuje :

1. Základní škola :        kapacita: 140, cílová  200 žáků

IZO :                           102 232 920

2. Školní družina :        kapacita : 50, cílová 50 žáků

IZO :                           119 800 276  

Charakteristika školy 

Škola je úplnou základní školou s devíti ročníky a s jedním oddělením školní družiny. Výuka na škole probíhá v 1.- 9. ročníku podle vzdělávacího programu č.j. 16 847/ 96-2, Základní škola. Na škole působí 12 stálých pedagogických pracovníků, 2 zastupující učitelé - důchodci,1 vychovatelka školní družiny, 1 romská asistentka, 1 externí učitelka pro výuku hudební výchovy a 4 správní zaměstnanci. Ředitelkou školy a statutárním zástupcem organizace je PaedDr. Jana Bělůnková, zástupce ředitele Mgr. Zuzana Fuňaková.

Výuka probíhá ve dvou budovách školy. Obě budovy jsou v areálu školy, mezi nimi je školní hřiště, vše je obklopeno školní zahradou. První a druhá třída mají své učebny v menší budově, ve které je také školní jídelna. V hlavní budově na ulici Školní 20 je 3. – 9. třída, odborné učebny jazyků a také učebna hry na hudební nástroj propůjčená pro výuku Základní umělecké škole MIS music z Kopřivnice.

Budova školní družiny je v těsné blízkosti školy. 

Na škole je 14 učeben z toho 7 speciálních učeben a tělocvična. Jsou to :  

bullet

speciální učebny vybavené jazykovou laboratoří a  didaktickou technikou pro výuku cizích jazyků – angličtiny, němčiny a ruštiny

bullet

odborná fyzikální a chemická pracovna vybavená rozvody elektřiny, plynu a vody, elektrickým zatemněním, didaktickou technikou (video, televize, učitelská stanice Apple, videokamera s adaptérem pro mikroskopická pozorování…)

bullet

počítačová učebna vybavena 13 počítači PC se speciálním nábytkem pro výuku výpočetní techniky, informatiky a zakoupenými programy pro výuku různých předmětů (Čj, M, F, Ch, Z, Př, D, cizí jazyky, informatiku, vývojové poruchy učení )

bullet

školní dílna pro výuku kovo, součástí dílny jsou i šicí stroje a keramická pec

bullet

cvičná kuchyň vybavená sporáky, kuch. linkami

bullet

odborná pracovna pro výuku hudební výchovy a hry na hudební nástroj

bullet

tělocvična se základním sportovním vybavením

bullet

žákovská knihovna

bullet

učitelská knihovna a učebna nápravy

 

Poloodborné pracovny : 

bullet

poloodborná pracovna pro dějepis a zeměpis, vybavená videotechnikou, mapami a obrazovým materiálem

bullet

poloodborná pracovna přírodopisu

bullet

poloodborná pracovna českého jazyka

bullet

poloodborná učebna hudební a výtvarné výchovy

 Součástí školy jsou : 

bullet

výdejna stravy s jídelnou se 40 místy pro strávníky v samostatné budově v areálu školy

bullet

školní pozemek pro výuku pěstitelských prací

bullet

venkovní hřiště pro míčové hry (florbal, košíková, odbíjená...), k dispozici je i travnaté hřiště s atletickou dráhou 150 m od školy

bullet

školní družina v samostatné budově s kapacitou 50 žáků

bullet

5 kabinetů, sborovna

Celkové vybavení školy po stránce technické odpovídá současným potřebám školy

Žáci školy

           Školní rok 2003/2004 byl zahájen s počtem 177 žáků, v prvním pololetí odešli 2 žáci, jeden se přistěhoval, na začátku druhého pololetí odešel 1 žák na Speciální školu v Novém Jičíně.  Počet žáků na konci školního roku je tedy 175.

Celkový počet žáků

Počet tříd 1. stupně

Počet tříd 2. stupně

Počet oddělení ŠD

175

5

4

1

 Přehled ročníků :

ročník

Počet chlapců

Počet dívek

Celkem žáků

1

7

8

15

2

7

8

15

3

10

9

19

4

10

5

15

5

7

6

13

6

17

11

28

7

13

16

29

8

17

10

27

9

4

10

14

celkem

92

83

175

Průměrný počet žáků na třídu

10,2

9,22

19,44

Ve srovnání se školním rokem 2002/2003 došlo k nárůstu počtu žáků o 1 žáka.

Specifické zvláštnosti školy 

Škola je jedinou základní školou v obci, spádovou školou pro žáky z Bernartic nad Odrou a Rybí.

Díky poměrně malému počtu žáků ve třídách na prvním stupni je umožněn individuální přístup k dětem, díky dobré vybavenosti školy kvalitní výuka. Škola nabízí také bohatou mimoškolní činnost v podobě zájmových útvarů – nepovinných předmětů a kroužků, výuku hry na hudební nástroj  ve spolupráci se Základní uměleckou školou MIS music z Kopřivnice.

            Na 1. stupni pracuje romská asistentka, jejímž úkolem je zlepšit vztahy s romskými občany a zlepšit zapojení romských dětí do výuky. Kromě romských dětí se věnuje i zaostávajícím žákům.

Z celkového počtu 175 žáků je 124 žáků ze Šenova u Nového Jičína, 51 žáků dojíždějících, z toho 12 z Bernartic nad Odrou., 3 z Kunína, 3 z Jeseníku nad Odrou. , 4 z Nového Jičína, 25 z Rybí, 1 z Životic u Nového Jičína, 2 z Polouvsí, 1 ze Straníku.

 

B)                UČEBNÍ PLÁN ŠKOLY

 V 1.- 9. ročníku se vyučuje podle vzdělávacího programu „Základní škola“ č.j. 16 847 / 96 –2.

Na škole pracuje metodické sdružení učitelů 1. stupně, předmětová komise jazykového vyučování, PK matematiky a přírodovědných předmětů, PK pracovních činností. Žákům s vývojovými poruchami učení se věnují kvalifikované pracovnice v  nápravné péči.

Metodické sdružení 1. stupně  

Výuka na 1. stupni vychází z osnov Základní školy. Na první schůzce si vyučující zkontrolovali dodatky k osnovám pro jednotlivé ročníky, sjednotili klasifikaci. Během roku dbali na kvalitu čtení, písemného projevu a úpravu v sešitech. Dohodli se na zpestřování výuky zařazováním netradičních forem práce, skupinové práce, hravých činností, relaxačních chvilek. Výuku doplnili projektovou výukou (Praha).

Vyučující se dohodli na vzájemných hospitacích a na předávání zkušeností a poznatků ze školení a akcí KVIC. Vzájemné hospitace se nám podařilo splnit zčásti, vzhledem ke komplikacím s rozvrhem.

Pro děti s doložkou z PPP byly vypracovány individuální plány a děti byly zařazeny do nápravné péče.

S romskými dětmi v 1. a 4. třídě pracovala v hodinách romská asistentka. Po vyučování se těmto dětem věnovala individuálně, připravovala s nimi domácí úlohy a procvičovala probrané učivo.

Plnění plánů a osnov na prvním stupni bylo ve všech třídách kontrolováno průběžně. Osnovy byly ve všech třídách splněny.

V letošním školním roce proběhl plavecký výcvik dětí 2. a 3. třídy v rámci týdenního pobytu v přírodě. Během tohoto kurzu se u dětí velmi zlepšil plavecký styl, plavecké dovednosti a vytrvalost.

V září 2003 nastoupila do 2. třídy nová paní učitelka. V průběhu školního roku se účastnila všech schůzek metodického sdružení 1. stupně. Mimo schůzky diskutovala s ostatními vyučujícími 1. stupně o výuce, metodách a formách práce s dětmi. Absolvovala několik náslechů v 1. a 4. třídě. Do kolektivu učitelů naší školy se velmi dobře zařadila, také díky účasti na týdenním plaveckém výcviku 1.- 4. třídy.

Předmětová komise jazykového vyučování 

            Předmětová komise jazykového vyučování se řídila celoročním plánem schváleným na  1. schůzce 29. 8. 2003. Komise se v průběhu roku sešla 3x dle PP. Mimo schůzky se neodkladné práce a úkoly řešily ihned.

Hlavními úkoly opět byly:

bulletsystematický rozvoj pravopisu a spisovného vyjadřování, příprava žáků na přijímací zkoušky na střední školy, individuální přístup k žákům s poruchami učení, zohlednění žáků s úlevou ve výuce doporučené PPP, individuální práce s talentovanými žáky
bulletiniciování zájmu o četbu, nabídka knih Klubu mladých čtenářů, audiokazet Klubu mladých posluchačů, videokazet Klubu mladých diváků
bulletúčast v soutěžích – recitační, Olympiáda ČJ
bulletprezentace prací žáků  a jejich publikování ve školním časopise Školovinky

Ve všech třídách byly stanoveny a splněny tematické plány učiva. Byly napsány všechny slohové práce i čtvrtletní prověrky.

Byli zohledněni žáci s vývojovými poruchami učení dle doporučení PPP a Pokynů MŠMT ČR. Probíhala individuální výuka žáků s poruchami učení dle individuálních plánů. Byla věnována zvýšená péče  talentovaným žákům.

Probíhala příprava žáků 9. tříd na přijímací zkoušky na SŠ a SOU.

Byly zpracovány srovnávací prověrky z ČJ a AJ pro žáky 5. tř. ze Šenova, Bernartic  nad Odrou a Rybí.

Žáci 5. tř. psali  testy SCIO z ČJ, žáci 9. tř. srovnávací testy z ČJ a AJ. Celoročně probíhal kroužek angličtiny pro  žáky 3. třídy.

Učitelé se zapojili do vzdělávacích akcí organizovaných KVIC. 4 učitelky navštěvovaly 1. ročník kurzu anglického jazyka pro pedagogické pracovníky. Další dvě pokračovaly v dalším jazykovém vzdělávání (AJ) v rámci celorepublikové akce pořádané MŠMT, jedna navštěvovala  jazykový kurz francouzštiny. 

Průběžně probíhaly  vzájemné hospitace mezi vyučujícími  v ČJ a v cizím jazyce. Rovněž spolupráce s 1. stupněm probíhala průběžně. Byl zajišťován Klub mladých čtenářů, Klub mladých posluchačů a Klub mladých diváků. Průběžně objednávány různé učební pomůcky pro jazykovou výuku. Byla zajišťována činnost žákovské knihovny a učitelské knihovny.

Pravidelně zajišťovány příspěvky do školního časopisu  Školovinky, v letošním školním roce vyšla 4 čísla.

V letošním školním roce nastoupila do naší školy  nová učitelka s aprobací ČJ-D. V průběhu školního roku se účastnila všech schůzek předmětové komise pro jazykové vyučování. Připravovala žáky na recitační soutěž a Olympiádu českého jazyka.  Průběžně diskutovala s dalšími vyučujícími  o výuce, metodách  a formách práce s žáky, uplatňovala zábavné formy práce ve vyučování.

Pokračovala spolupráce s nakladatelstvím Oxford University Press v rámci výuky angličtiny. Opět byl proveden nábor na předplatné anglického časopisu R+R do výuky angličtiny pro příští školní rok pro žáky 7. – 9. ročníku.

Učitelé se podíleli na přípravě projektového dne o Praze, Dne evropských jazyků aj.

Předmětová komise matematiky a přírodovědných předmětů    

Výuka matematiky a přírodovědných předmětů probíhala podle učebních osnov pro základní školy, pro každou třídu byl vypracován tématický plán, případně individuální studijní plán.

Dbalo se na systematičnost, navazování na předchozí učivo probrané v nižších ročnících a soustavné opakování probrané látky. Před každou čtvrtletní prací proběhlo souhrnné opakování, na konci roku pak závěrečné opakování. Kladl se důraz na samostatnost žáků, na zpětnou vazbu, na využití konkrétních příkladů z praxe. Uplatňovaly se různé vyučovací metody a formy práce.  Používaly se počítačové výukové programy pro procvičení probraného učiva a zopakování učiva předchozích ročníků,  na které se navazovalo. Využívaly se všechny učební pomůcky pro maximální názornost učiva.

Vyučující důsledně vyžadovali plnění školních povinností – nošení učebních pomůcek, plnění domácích úkolů a jejich oprav, úpravu v sešitech. Učební plány dané osnovami byly splněny. Proběhly všechny naplánované exkurze a vycházky. Individuální plány žáků s vývojovými poruchami učení byly splněny, žáci byli klasifikováni dle pokynu MŠMT ČR.

Účast žáků v soutěžích a olympiádách byla zajištěna ve všech  školních kolech, do okresních postoupili žáci v těchto soutěžích: Kalkulátory, Pythagoriáda 6,7, ZO 6, 9. Byly napsány srovnávací prověrky s předchozími ročníky ( SCIO testy) v 9. ročníku, společně se spádovámi obcemi srovnávací prověrky z matematiky v 5. ročníku.

Předmětová komise praktických činností 

Předmětová komise se řídila plánem práce, schváleným na první schůzce. Plnění hlavních úkolů bylo pravidelně sledováno na pracovních schůzkách předmětové komise a následně vyhodnocováno. Podařilo se nám upravit celý areál zahrady, vysázet nové keře před školou, zajistit držáky na nářadí a opravit poškozené nářadí. V době prázdnin budou na školním pozemku týdenní služby pedagogů.

 Plnění hlavních úkolů :

 Do výuky byly zařazovány teoretické poznatky, žáci byli vedeni k pečlivosti, samostatnosti a kolektivní pomoci.

Probrali jsme zásady hygieny, bezpečnosti při práci a důsledně je dodržovali. Děti si osvojily základy organizace, plánování práce a dovednosti významné pro životní a profesní orientaci.

Zařazovali jsme do výuky také otázky ekologie, snažili se vytvářet u dětí aktivní vztah k ochraně životního prostředí a jeho tvorbě. vedli jsme je k soustavné péči o zeleň ve škole i mimo ni.

Přiměřeně věku žáků jsme citlivě vnášeli do výuky otázky sexuální výchovy a protidrogové prevence. Také jsme se snažili vychovávat žáky v duchu tolerance, vzájemné pomoci, úctě k lidství, přírodě a životu, i když se nám to plně zdařilo..

Zařazovali jsme do výuky témata výchovy k volbě povolání  a také témata ochrany zdraví za mimořádných situací. / podrobnost viz níže/

Náprava čtení a psaní 

V letošním roce opět probíhala na škole náprava čtení a psaní pro žáky s vývojovými poruchami učení. Navštěvovalo ji 13 dětí, z toho 11 chlapců a 2 dívky. Na 1. stupni to bylo 8 žáků a na 2. stupni 5 žáků.. Děti byly rozděleny do 6 skupin po třech a čtyřech.

       Během roku  bylo  6 dětí  posláno  k novému vyšetření do Pedagogicko psychologické poradny v Novém Jičíně.  Dvěma  z nich byly vývojové poruchy diagnostikovány a ihned začali docházet do nápravy čtení a psaní. Výsledky některých ještě nejsou k dispozici.  Při nápravě byly využívány počítačové programy, pracovní sešity a další pomůcky. Bylo nakoupeno mnoho nových pomůcek.    

 

C)                ÚDAJE O PRACOVNÍCÍCH ŠKOLY, JEJICH KVALIFIKACI, PRAXI A ZPŮSOBILOSTI

 a/ provozní zaměstnanci 

Počet

Pracovní zařazení

Délka praxe

Velikost úvazku

1

školnice

2roky

100%

1

uklízečka

9 let

100 %

1

uklízečka

3 roky

100 %

1

topič

22 let

30%

                                                              

b/ pedagogičtí pracovníci 

Počet

Kvalifikace

Aprobace

Úvazek

Délka ped.praxe

Věk

 

1

Z-Př

100%

3 roky

25

1

TV- Z

100%

25

48

1

M-ZT

100%

11

35

1

1.stupeň

100%

4

28

1

Rj-D

100%

26

49

1

F-Ch

100%

19

42

1

Vzdělání a výchova dospělých

100%

23

52

1

M – F

40 %

43

64

1

Učitelství pro školy pro mládež vyžadující zvl. péči

100%

11

33

1

Spec.ped.- technická výchova

100%

7

30

1

1. stupeň

100%

16

44

1

1. stupeň

100 %

11

33

1

Konzervatoř

23 %

11

42

1

ČJ - VV

77 %

48

67

1

ČJ - D

100 %

2

26

 c/ školní družina 

Počet

Kvalifikace

Aprobace

Úvazek

Délka ped.praxe

Věk

 

1

Vychovatelství

100%

36 let

56

d/ aprobovanost výuky 

 

Pedagogická způsobilost

Odborná způsobilost

1. stupeň

80 %

100 %

2. stupeň

99,98 %

89 %

Školní družina

100%

100 %

Pedagogická způsobilost  na prvním stupni je nižší vzhledem ke skutečnosti, že na prvním stupni v páté třídě učí učitelky s aprobací pro druhý stupeň. odborná způsobilost na druhém stupni je nižší vzhledem ke skutečnosti, že nemáme aprobované učitele občanské a rodinné výchovy. Učitelé jazyků absolvovali kurzy v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.

V letošním roce pracovali na škole 2 učitelé  důchodci.  

e/ další vzdělávání pedagogických pracovníků 

Pracovníci školy se dlouhodobě vzdělávají, zejména ve výuce cizích jazyků. Jazykových kurzů se pravidelně dlouhodobě účastní 6 učitelů  v   anglickém jazyce, 1 ve francouzském jazyce.

V tomto školním roce bylo proškoleno v rámci projektu SIPVZ P2  celkem 11 učitelů, z toho 7 získalo úroveň P a 4 úroveň Z, 1 pracovnice absolvovala školení obsluhy počítačových sítí.

Všichni pracovníci se vzdělávají dle plánu DVPP, zájem o vzdělávání je veliký, limitující je však finanční rozpočet a nemožnost zajistit zastupování pedagogů nepřítomných ve škole. Mezi priority ve vzdělávání patří jazyky,zvyšování kvality výuky, protidrogová prevence, školský management, informatika a výpočetní technika, poruchy učení a chování.

1 pracovník pracuje v metodickém orgánu - kabinet dějepisu.

D)                PŘEHLEDNÉ ÚDAJE O VÝSLEDCÍCH VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ 

Prospěch   (Uvádíme prospěch pouze ve 2. pololetí školního roku 2003/2004) 

Ročník

Počet žáků

Premianti třídy (samé jedničky)

Prospěl s vyzn.

Prospěl

Neprospěl

k 30.6.

Neprospěl celkem      ( po opr. zkouškách)

Zvláštní způsob povinné školní docházky

Neklasif./ osvoboz. z předmětu

1

15

7

---

15

0

---

---

---

2

15

5

---

15

0

---

---

---

3

19

6

---

18

1

1

1

---

4

15

4

---

14

1

1

---

---

5

13

3

5

8

1

0

---

---

6

28

2

9

19

1

0

---

---

7

29

0

5

23

3

1

---

---

8

27

0

3

23

1

1

---

/1 TV

9

14

1

3

10

1

1

---

---

Celkem ZŠ

175

28

25

145

9

5

1

0 / 1

 Školní docházka ( údaje v tabulce jsou za 1. a 2. pololetí školního roku) 

Ročník

Počet žáků

Omluvené hodiny celkem

Průměrný počet oml.hodin na žáka

Neomluvené hodiny

Průměrný počet neoml.hodin na žáka

1

16

15

 

566

499

 

35,4

33,27

 

0

0

 

0

0

 

2

15

15

 

761

935

 

50,7

62,33

 

0

0

 

0

0

 

3

19

19

 

291

546

 

15,3

28,74

 

0

0

 

0

0

 

4

15

15

 

480

767

 

32

51,13

 

0

9

 

0

0,6

 

5

13

13

 

433

361

 

38,3

27,77

 

0

0

 

0

0

 

6

28

28

 

1121

1250

 

40

44,64

 

0

5

 

0

0,2

 

7

29

29

 

1353

1336

 

46,4

46,07

 

0

78

 

0

2,69

 

8

27

27

 

957

1200

 

35,44

44,44

 

0

0

 

0

0

 

9

14

14

 

650

830

 

46,4

59,29

 

5

0

 

0,35

0

 

Celkem ZŠ

176

175

 

6604

7724

 

37,52

44,14

 

5

92

 

0,03

0,53

 

  

Chování (údaje v tabulce jsou za 1. a 2. pololetí školního roku) 

Chování

velmi dobré

uspokojivé

neuspokojivé

1. stupeň

78

77

 

0

0

 

0

0

 

2. stupeň

96

94

 

2

3

 

0

1

 

Celkem

174

171

 

2

3

 

0

1

 

Oblast výchovného poradenství

 Ve školním roce  2003/2004  byla  několikrát svolána do ředitelny školy  výchovná komise za účasti zástupce odboru sociální péče v Novém Jičíně a zástupců školy - třídních učitelů, ŘŠ, VP.

Byl projednáván způsob omlouvání dětí, zameškané hodiny, záškoláctví, příprava dětí na výuku, poškozování veřejného majetku, hygiena. Ze všech jednání jsou vedeny zápisy podepsané přítomnými  osobami /viz zápisy komise/.  Neomluvené hodiny byly hlášeny na odbor sociálních věcí v Novém Jičíně. Školu osobně pravidelně navštěvoval pracovník z odboru sociální péče v Novém Jičíně.

Třídní učitelé rovněž vypracovali několik posudků a hodnocení pro soudy.

V kabinetě výchovného poradce  proběhlo mnoho pohovorů s rodiči, kteří  požádali o pomoc při řešení výchovných problémů, problémů s učením, záškoláctvím, volbou povolání /viz zápisy VP/.

Na žádost rodičů škola odeslala  návrhy na vyšetření v PPP v Novém Jičíně.

 Rozbor umístění  žáků 8. a 9. třídy ( 2 + 14 žáků) 

Název školy       

okres

studijní,uč. obor         

počet žáků          

z  toho chlapců

Obchodní akademie

Šenov u Nj

Nový Jičín

obchodní akademie

2

0

Gymnázium

Nový Jičín

všeobecné

2

0

SUŠ sklářská

Valašské Meziříčí

Vsetín

Malba skla

1

0

SOU a SOŠ

Tyršova,Nový Jičín

Nový Jičín

Obchodně podnikatelská činnost

1

0

SOU Šenov u

Nového Jičína

Nový Jičín

zedník

1

1

SOU Šenov u

Nového Jičína

Nový Jičín

truhlář

1

 

1

SSOŠ podnikatelská a SOU textilní NJ

Nový Jičín

Management cest.ruchu

1

0

SOU lesnické

        Bílá

 

Mechanizátor lesní výroby

1

1

SOU Kopřivnice

Nový Jičín

klempíř

1

1

SOU Kopřivnice

Nový Jičín

Strojírenství-počítačová grafika

1

1

SPŠ Kroměříž

 

Technologie potravin

1

1

SOUa ISŠ

Frenštát p/Rad

Nový Jičín

Číšník -servírka

Kuchař-číšník

 

 2

0

Praktická škola

Nový Jičín

Nový Jičín

Kuchařské práce

1

1

 

 Oblast profesní orientace a výchovy k volbě povolání

 Na začátku školního roku byl vypracován plán výchovného poradenství, ve kterém jsme se zaměřili na budoucí povolání žáků 9.a 8.třídy.

V měsíci říjnu byla rodičům podána informace o možnosti vyšetření profesní orientace žáků na PPP, na třídní schůzce byli rodiče upozorněni na burzu škol – GEMMA a rovněž měli možnost besedovat se zástupci středních škol a učilišť. Žákům deváté třídy bylo umožněno navštívit den otevřených dveří jednotlivých škol, na které chtěli podat přihlášku. Profesní orientace je doplňována  exkurzemi a návštěvami jednotlivých podniků  dle plánu práce jednotlivých předmětů. V rámci plnění osnov -  Volba povolání -  byla provedena kontrola počtu odučených hodin  v 7.,8. a 9.ročníku.

Žáci 8.třídy jako každoročně i letos v rámci výuky navštívili  v měsíci květnu 2004 Úřad práce v Novém Jičíně, kde proběhla 3 hodinová beseda. Žákům se návštěva tohoto poradenského střediska pro volbu povolání velmi líbila. Volbě povolání se učitelé věnovali v průběhu školního roku v devíti tématických okruzích v předmětech Rodinná výchova, Občanská výchova a Pracovní činnosti následovně:  

V 7. ročníku témata č. 1,2,3,4,7,8 v rozsahu 14 hodin.

V 8. ročníku témata č. 1,5,6,7,8,9 v rozsahu 22 hodin.

V 9. ročníku témata č. 1 – 9 v rozsahu 24 hodin.

Proběhly exkurze:  Úřad práce, Drustol, Dřevoplast, Gemma, Autopal.

 Oblast prevence sociálně patologických jevů

V průběhu roku došlo ke zmapování situace na škole. Z průzkumu vyplynulo, že velká část dětí má bohaté zkušenosti s alkoholem, cigaretami, marihuanou. Děti se za uvedené zkušenosti nestydí a v některých případech jsou dokonce pyšné na to, že mohou beztrestně kouřit a pít alkohol. Rodiče těchto žáků nejeví velký zájem situaci změnit. Všechny děti druhého stupně se setkaly se šikanou (jako pozorovatel, agresor či oběť).

            Rodiče nejproblémovějších dětí byli informováni o zneužívání návykových látek nebo zvýšené agresivitě svého dítěte telefonicky, písemně či osobně.

            Žáci byli v rámci rodinné výchovy seznámeni se všemi škodlivými důsledky zneužívání návykových látek. V 6. – 9. ročnících probíhal projekt Kouření a já. Žáci, kteří se dopustili šikany na svých spolužácích byli potrestáni výchovnými opatřeními.

            V průběhu celého roku fungovala schránka důvěry. Lépe se ale osvědčilo předávání lístečků s problémy přímo do rukou učitele (preventisty). Ten se snažil naslouchat a v rámci možností některé problémy vyřešit.

            Na všech cílech uvedených v minimálním preventivním programu pro rok 2003/2004 se pracovalo v průběhu celého roku.

Oblast enviromentální výchovy

Žákům byl v průběhu celého roku zdůrazňován význam odpovědnosti za jednání každého jedince i společnosti.  Učili se pozorovat, vnímat a hodnotit důsledky jednání svého i všech lidí na Zemi, osvojovali si návyky odpovědného přístupu k prostředí v každodenním životě (např. neplýtvat energií, vodou, třídit odpad, kompostovat organický odpad z kuchyně atd.). Bylo využito přímých kontaktů žáků s okolním prostředím a byla vysvětlena funkce ekosystémů pro zachování podmínek života, pro získávání obnovitelných zdrojů surovin i pro odpočinek lidí.

Děti se blíže seznámily s vlivem prostředí na lidské zdraví (sluneční záření, radioaktivita, prach, emise …). Vyzkoušely si vyhledat informace o stavu prostředí a zdravotních potížích lidí pomocí Internetu a nechaly se prostředím inspirovat k umělecké tvorbě.

S většinou témat z okruhů enviromentální výchovy (ekosystémy, základní podmínky života, lidské aktivity a problémy životního prostředí, vztah člověka a prostředí) se žáci setkali v rámci přírodopisu, zeměpisu, rodinné a výtvarné výchovy, v pracovních činnostech, fyzice, chemii.   

Konkrétní aktivity ve prospěch životního prostředí:

bullet

oslava Dne Země (poznávání přírodnin, sběr odpadků)

bulletpřipomenutí Dne životního prostředí
bulletsběr starého papíru
bulletsběr umělohmotných lahví
bulletvýroba ručního papíru
bulletvyužívání solární energie ve školní jídelně

Oblast multikulturní výchovy  

Multikulturní výchova umožňuje žákům seznamovat se  s  různými kulturami, jejich hodnotami a tradicemi.V naší škole pracujeme s několika romskými dětmi v různých ročnících. Ve vyučování se děti  zapojují do práce třídy, po vyučování s nimi individuálně pracuje romská asistentka, která s dětmi vypracovává domácí úlohy a připravuje se s nimi na vyučování.

Ve vyučování se děti seznamují s romskou kulturou, písničkami a pohádkami.Romské děti se dobře zařazují do třídních kolektivů.

Učitelé se snaží vytvářet ve škole klima, ve kterém se žáci z různého sociálního a kulturního zázemí mohou cítit bezpečně a rovnoprávně. 

Ochrana člověka za mimořádných situací

Témata ochrany člověka za mimořádných situací jsou v jednotlivých ročnících 1. stupně zpracována v rámci branného dne a ve vyučovacích předmětech přírodovědného zaměření ( prvouka, vlastivěda, přírodověda.V rámci  Ochrany člověka za mimořádných událostí se 1., 2., 3., 5. třídy účastnily v červnu exkurze v požární zbrojnici, všechny třídy 1. stupně se zúčastnily besedy s policistkou.

 Témata ochrany za mimořádných situací byla na 2. stupni plněna v plném rozsahu v zeměpise, přírodopise, rodinné výchově, fyzice a chemii. Všechny ročníky absolvovaly Branný den v rozsahu 4 vyučovacích hodin.

Bližší informace k tématům Ochrany člověka i Výchovy k volbě povolání jsou k nahlédnutí v zápisech z předmětové komise pracovních činností.

Povinně volitelné předměty 

Ve školním roce 2003/2004  pracovali žáci v těchto povinně volitelných předmětech :

bulletInformatika – 8.,9.třída
bulletSeminář ze společenskovědních předmětů – 9.tř.
bulletSeminář a praktikum ze zeměpisu – 8. třída
bulletRuský jazyk – 7. a 8. třída
bulletSportovní hry – 7. třída
bulletSeminář a praktikum z fyziky – 7. třída

Péče o talentované žáky

 Žáci mají možnost se zapojit do různých kroužků. Ve školním roce 2003/2004 reprezentovali školu v olympiádách , ve sportovních a jiných soutěžích. 

Přehled účasti našich žáků v soutěžích : 

Soutěž

Počet žáků ve školním kole

V okrskovém kole

V okresním kole

V krajském kole

Matematická olympiáda 5 - 9

18

 

0

 

Pythagoriáda 5

13

 

nebylo

 

Pythagoriáda 6,7

10

 

2

 

Klokánek

20

 

 

 

Benjamín, Kadet - Klokan

76

 

 

 

Soutěž s kalkulátory

12

 

1

 

Archimediáda 7

5

 

0

 

Fyzikální olympiáda

2

 

0

 

Recitační soutěž 1.stupeň

10

1

0

 

Recitační soutěž 2. stupeň

13

6

1

 

Olympiáda z ČJ

12

 

1

 

Biologická olympiáda 8

6

 

0

 

Mladý zahrádkář

2

 

2

 

Zeměpisná olympiáda

24

0

2

 

Mladý historik

6

0

2

0

Dopravní soutěž

95

8

 

 

Vybíjená

 

11

 

 

Florbal hoši

 

10

 

 

Košíková

 

10

12

 

Sprintérský dvojboj

 

2

1

 

Coca-Cola pohár

 

12

 

 

Odbíjená

24

 

 

 

Výtvarné soutěže

35

 

 

 

Školní mléko

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

E)                ÚDAJE O VÝSLEDCÍCH INSPEKCE PROVEDENÉ ČESKOU ŠKOLNÍ INSPEKCÍ

 Inspekce pracovníků ČŠI v tomto školním roce neproběhla.

F)                 ÚDAJE O MIMOŠKOLNÍCH AKTIVITÁCH 

Zájmová činnost,  kroužky

 Žáci mají možnost ve svém volném čase navštěvovat nepovinné předměty a kroužky.  V tomto školním roce pracovali žáci naší školy v těchto zájmových útvarech organizovaných školou:

Nepovinné předměty

bulletŘímsko katolické náboženství
bulletPohybové a sportovní aktivity

 Kroužky

bulletAerobik
bulletKroužek anglického jazyka
bulletOdbíjená
bulletPočítačový kroužek 1
bulletPočítačový kroužek 2
bulletKeramika pro 1. stupeň
bulletKeramika pro 2. stupeň
bulletŠikovné ručičky
bulletMíčové hry

Soukromá umělecká škola MIS music

 Škola má velmi dobrou spolupráci se soukromou uměleckou školou MIS music z Kopřivnice, žáci mohou v odpoledních hodinách navštěvovat výuku na hudební nástroje - vyučuje se ve speciální místnosti v budově ZŠ  hra na kytaru, flétnu a klavír, housle . Této možnosti využívá téměř 40 žáků školy. Děti v průběhu školního roku vystupují na akcích pořádaných školou, obcí, i na různých mimoškolních akcích, účastní se soutěží. Pravidelně v půlročních intervalech se pořádají veřejné přehrávky žáků. 

Akce 1. stupně v průběhu školního roku 

Přehled kulturních a vzdělávacích akcí  : 

bulletlistopad            divadelní představení - Hloupý Honza                          1.,2. třída
bullet                       rodiče prvňáků se zúčastnili vyučování                        1.třída
bullet                       divadelní představení                                                 1. třída
bulletleden               divadelní představení - Rumcajs                                  2.- 4. třída
bulletbřezen             divadelní představení - O hrochovi, který se bál injekce, 1.,2. třída
bullet                       koncert P. Nováka + výstava Kočkohrátky                  1.-5. třída
bullet                       návštěva výstavy Fantazie 2004                                 1.-4. třída

Přehled sportovních  akcí:

bulletListopad          florbal Bernartice ,Šenov                                             3.,4. třída
bulletduben              týdenní plavecký výcvik                                              1.-4. třída
bullet                       dopravní hřiště Příbor                                                  4. třída
bulletkvěten             čištění Bahnerovy studánky                                         3. třída

Přehled exkurzí  a besed :

bulletzáří                vlastivědná exkurze do Štramberka                                3.,4. třída
bulletříjen               exkurze do místní knihovny                                           1. třída
bulletúnor               beseda s mluvčí Policie ČR,                                          1.-5. třída
bulletkvěten            beseda s hasičem                                                        1.,2.,3.,5. třída
bulletčerven            exkurze do Stanice pro záchranu živočichů v Bartošovicích 3.,4. třída
bullet                    návštěva Hasičské zbrojnice v Novém Jičíně                     1.,2.,3.,5.třída

Spolupráce s MŠ

      Tato spolupráce byla zaměřena na zvýšení informovanosti rodičů o dění na  škole,  dětem z MŠ měly společné akce usnadnit přechod do nového prostředí a kolektivu. V září proběhly vzájemné návštěvy dětí 1. třídy a MŠ. Děti z MŠ se podívaly do vyučování, vyměnily si dárky. 23. ledna 2004 proběhl zápis do 1. třídy.

Paní učitelka se informovala ve školce na školní zralost předškolních dětí. Děti 1. třídy připravily v červnu pro děti MŠ „Hravé dopoledne“. Společně jsme absolvovali několik divadelních představení.

 Společné akce naší školy a MŠ: 

bulletzáří                  návštěva prvňáčků v MŠ divadelní představení „O Zdravěnce a Kubíkovi“
bullet                       návštěva předškoláků ve škole
bulletprosinec           děti MŠ pracovaly v naší počítačové učebně
bullet                       rodiče a děti MŠ byli pozváni do ZŠ na Vánoční koncert a jarmark
bulletleden               zápis dětí do 1. třídy
bulletbřezen             vynášení Mařeny
bulletčerven             děti byly pozvány na Veselý dětský den, rodiče na "Letní večer pro rodiče"
bullet                      „Hravé dopoledne pro předškoláky“ -prvňáci připravili soutěže a hry na  školním hřišti pro kamarády ze školky, MŠ byla pozvána na divadelní představení „Zatoulané botičky!

Spolupráce se spádovými obcemi  

      V tomto školním roce proběhlo několik akcí, na které byly pozvány i děti ze ZŠ Bernartice nad Odrou a ZŠ Rybí.Dětem by tato spolupráce měla umožnit lehčí přechod do 6. třídy a seznámit je s prostory školy.

bulletlistopad    vzájemné utkání dětí ze spádových obcí ve florbalu
bulletleden        návštěva a prohlídka školy dětmi z Rybí, soutěživé  dopoledne, hry, kvízy,  žáci z Bernartic se bohužel i přes opakované  pozvání nedostavili
bulletbřezen    účast ředitelky školy a třídní učitelky 5. třídy na třídních schůzkách ve spádových obcích.
bulletčerven       Den otevřených dveří
bullet                Olympijský den zdraví a sportovní turnaje, účast našich dětí na divadelním představení připraveném dětmi ze ZŠ Bernartice nad Odrou.

Akce 2.  stupně  v průběhu školního roku 2003/2004

 Přehled kulturních a vzdělávacích akcí  : 

bulletzáří                 Evropský den jazyků
bulletlistopad           kino Květen NJ - beseda s publicistou a spisovatelem Josefem Klímou
bulletúnor                divadelní představení -Voskovec+Werich: Divotvorný hrnec, 8. a 9. tř.
bullet                      divadelní představení - J. Foglar: Rychlé šípy, 5. – 7. tř.
bulletbřezen            divadelní představení - Těsnohlídek, Janáček:Liška Bystrouška , 6.-9. tř.              

     Přehled sportovních akcí:

bulletlyžařský výcvik - únor
bulletturnaj v košíkové - hoši
bulletturnaj ve florbalu – hoši
bulletturnaj ve florbalu – dívky
bulletturnaj v odbíjené – hoši ,dívky

 Přehled exkurzí  :

bullet8.třída        vlakové nádraží
bullet8. třída       Dřevoplast, Autopal
bullet9.třída        Drustol, Hvězdárna Valašské Meziříčí,  Gemma

celoškolní akce

bulletBranný den
bulletVánoční koncert Základní umělecké školy MIS music
bulletVánoční jarmark
bulletvánoční besídky ve třídách
bulletMaškarní rej
bulletdopravní soutěž
bulletDen Země
bulletProjektový den (Praha)
bulletškolní výlety
bulletDen dětí – návštěva filmového představení Hledá se Nemo
bulletVeselý dětský den a Letní večer nejen pro rodiče
bulletDen otevřených dveří

Přehled projektů :

bulletprojekt Praha
bulletprojekt „Svět očima dětí“, Duševní vlastnictví,  Novodobé pirátství
bulletprojekt Naše minulost v dokumentech
bulletrodinná výchova  - Projekt Kouření a já  ( RV 6. – 9. ročník)   
bulletProjekt  Zdravé zuby  ( 1. stupeň)
bulletProjekt Školní mléko  ( celá škola)
bulletProjekt Občan Evropy (9.třída)                                                                               

2-3 hodinové projekty individuální:

bulletchemie IX. třída     Přírodní látky, Zdravá výživa
bulletzeměpis IX. třída   Životní prostředí
bulletOV VIII.třída  Jsem občanem ČR, Vizitka podnikatele
bulletruský jazyk  VII. třída  Škola, VIII. třída     Roční období
bulletangličtina  V. třída  Mother s day,  Seasons , VI.. třída My timetable, Jobs, Mother s day, VII. třída       - My house, my flat, Birthday party, Mother s day, VIII.třída My family, My favourite sport and sportsman, My house,my room, My favourite group,singer, IX. třída  My dream cottage, W. Shakespeare, English speaking countries, The British Royal  Family
bulletSeminář ze zeměpisu  VIII. třída Evropa,  Místní oblast
bulletPřírodopis  VI.třída  Mikroskopování, IX. třída Ochrana přírody
bullet čtrnáctidenní  projekt ve vlastivědě 4. ročník    - Region Novojičínsko 
bullettýdenní projekt v prvouce 3. ročník    - Naše obec
bullethodinový projekt v prvouce 1. ročník - Roční období,Hospodářská zvířata - mláďata 

Akce uspořádané Radou rodičů

bullet

leden        Maškarní rej

bullet

červen       Veselý dětský den  a Letní večer nejen pro rodiče 

Další aktivity školy

bullet

Návštěvy třídních schůzek s prezentací školy v   ZŠ Rybí a Bernartice

bullet

Škola vydává školní časopis Školní novinky - Školovinky, který je součástí obecního  zpravodaje Šenovinky – letos 4 čísla

bullet

Naše škola má na Internetu své webové stránky na adrese web.quick.cz/zssenov,

bullet

Zajištění celostátního projektu Školní mléko

bullet

Zajištění preventivních zubních prohlídek žáků

bullet

Výtvarné práce žáků byly vystaveny na okresní výstavě Fantazie 2004

bullet

Žáci druhého stupně vyrobili dárky pro důchodce, které byly o Vánocích prostřednictvím Dětského parlamentu předány

bullet

V rámci ekologické výchovy organizuje škola sběr starého papíru

bullet

Celoroční zapojení žáků celé školy do Klubu mladých čtenářů ( Klub mladých posluchačů a Klub mladých diváků)- nejméně 4x ročně nabídka knih, 3x ročně nabídka MC a video kazet

bullet

V prostorách tělocvičny školy  probíhá pravidelně 2x týdně rehabilitační nápravné cvičení pro žáky s vadným držením těla, pro žáky s doporučenou léčebnou tělesnou výchovou je dále zabezpečeno pravidelné cvičení na rehabilitačním středisku v blízkosti školy

bullet

V rámci zvýšení kvality vzdělávání škola odebírá tyto časopisy: Učitelské noviny,

bullet

Moderní vyučování, Školství, Rodina a škola, Biologie, chemie,zeměpis, TV a sport

bullet

mládeže, Komenský, Český jazyk a literatura, Počítač pro každého.

 Školní družina

     Provoz ŠD a oblast řízení 

Provoz ŠD byl zajišťován v jednom oddělení o počtu 30  dětí.

Ranní činnost probíhala od 6.00 - 7.50 hod., odpolední od 11.30 do 15.30 hod.

ŠD byla v provozu po celý školní rok, jen po dobu prázdnin byla přerušována podle počtu přihlášených dětí na jednotlivé prázdniny.

Začátkem školního roku byl vypracován celoroční plán ŠD,  který navazoval na celoroční plán školy.

Byla zpracována týdenní skladba zaměstnání a režim dne.  Na každý týden byly vypracovávány týdenní plány činnosti, které byly vyvěšovány na nástěnce před hernou ŠD,  aby se s těmito plány mohly seznamovat nejen děti, ale i jejich rodiče.

Spolupráce s třídními učitelkami byla každodenní a všechny problémy byly řešeny po vzájemné domluvě. Vychovatelka školní družiny je členkou metodického sdružení učitelů 1. stupně. Toto sdružení mělo pravidelné schůzky, s učiteli byla v pravidelném kontaktu, stejně jako s většinou rodičů.

V letošním školním roce se opět  nekonala pro vychovatelky okresu Nový Jičín žádná metodická schůzka ani školení.

Pro zlepšení práce ve školní družině je odebírán časopis Informatorium a Učitelské noviny , ve kterém jsou probírány metody práce i organizace při práci ve ŠD.

Pro děti jsme pokračovali v odběru časopisu Pastelka a Mateřídouška.  

Oblast výchovně-vzdělávací činnosti

Práce ve školní družině byla zaměřena na zájmovou a rekreační činnost v době před a po vyučování.  Děti byly vedeny k samostatnosti v rámci kolektivu, k pěknému vztahu mezi sebou navzájem, ke vztahu ke kolektivu, respektování sebe sama a všech dalších osob ve svém životě – rodičů, sourozenců, učitelů, spolužáků.  Současně se při různých činnostech rozvíjí jejich další charakterové vlastnosti jako např. skromnost, čestnost, slušnost.

            Jsou vedeny  k odpovědnosti za zdraví a péči o majetek svůj i školy, ke správným hygienickým návykům a ke kultuře stravování.

Společnou výzdobou herny a družinové chodby, četbou knih, besedami o přírodě a vlasti se formuje  jejich estetické cítění.

Nejpřitažlivější pro děti byly pohybové hry, které kompenzují sedavé zaměstnání ve vyučování  před i po něm. Hry rovněž stmelují kolektiv a rozvíjejí pohybové dovednosti  –  rychlost, hbitost, obratnost. Pravidelně jsme využívali prostory tělocvičny ke cvičení na nářadí,  k míčovým hrám, k florbalu,  stolnímu tenisu.

I v tomto školním roce patřily k nejžádanějším  chvilky u počítačů, které jsme měli letos v herně tři. Ti malí získávali znalosti základů práce na počítači - od zapojení počítače, přes vyhledávání programu až po jeho ukončení. Starší děti se v těchto vědomostech zdokonalovaly.

Pobyt na čerstvém vzduchu,  základní požadavek odpolední rekreační činnosti, byl uskutečňován pobytem na školním hřišti a přilehlé zahradě, pobytem na travnatém hřišti u VŠV,  vycházkami na kopec Mlyňák,  do lesíka, k zahrádkám. Byl spojován s různými hrami, s přírodovědnou a ekologickou výchovou dle ročního období. V zimě jsme chodili bobovat. 

Didaktické hry rozvíjejí různé smysly, ale také hravou formou rozšiřují vědomosti získané ve vyučování. Touto formou probíhala nejčastěji příprava na vyučování, rozšířená o různé besedy se zdravotní, dopravní, přírodovědnou a ekologickou tématikou. Rozvoji slovní zásoby a samostatnému vyjadřování dětí měla napomáhat dramatizace různých pohádek, rekapitulace příběhů z knih, které jsme průběžně četli. Ve větší míře se dařilo u dětí probouzet zájem o dětské časopisy řešením různých soutěží, kvizů a hádanek v těchto časopisech. Také jsme z nich vystřihovali různé hry, testy, naučné stránky  a básničky. 

Větší pozornost byla věnována dětem s problémy v chování a počátkům dětské šikany.

Velkou oblibu mezi dětmi má výtvarná a pracovní výchova. V těchto výchovách jsme pracovali různými technikami a metodami i s různorodými materiály, převážně s papírem, lepenkou, textilem a dalšími.

Z plánovaných akcí ŠD se nepodařila uskutečnit Drakiáda.  Moc pěkná byla návštěva výrobny vánočních ozdob, ze které si každé dítě navíc odneslo ozdobu na vánoční stromek.  Rovněž se podařil první ročník burzy dětských knih. Novinkou byl i Den čertů, kterých bylo v družině opravdu hodně a svým přestrojením potěšili i další děti ve škole. Maškarní karneval připravila Rada rodičů pro všechny děti školy. Vydařila se sněhulákiáda, ale barevní sněhuláci se pro nedostatek sněhu jen kreslili v herně. Soutěž“ Kufr“ byla přesnou kopií té televizní a výherci si odnesli i odměny. Otvírání studánek - to byl název velké ekologicko - přírodopisné hry s problematikou ochrany čistoty vody.

Netradiční olympiáda se uskutečnila ke Dni dětí a děti si při ní mohly vyzkoušet svou šikovnost a ještě získat sladkou odměnu. Velký ohlas měl i druhý ročník soutěže  o „Švihadlovou princeznu „ a turnaj o „Kuličkového krále“.

 Plánovaný červnový výlet do Valašského Meziříčí na dopravní hřiště se  pro špatné počasí neuskutečnil. Ještě před praktickými jízdami jsme se hodně věnovali dopravní výchově- dopravním značkám, předpisům, testům malých cyklistů.

Náhradou za dopravní hřiště byl výlet do Kopřivnice, kde žáci navštívili Kulturní dům a zhlédli přehlídku dětských souborů. 

Materiální zabezpečení 

ŠD  sídlila i v letošním školním roce na ulici E.Krásnohorské, mimo hlavní budovu školy. I nadále jsme ale využívali některé prostory školy – tělocvičnu, počítačovou učebnu aj.

Rozpočet školní družiny je součástí rozpočtu školy. Finanční prostředky čerpá na základě domluvy s vedením školy ze společného rozpočtu.

Poplatky za ŠD /80.- Kč/ za dítě jsou v plné výši odváděny  Obecnímu úřadu..

Stále schází slibované vybavení školní zahrady o různé prolézačky a houpačky.

 

G)               ZÁVĚR, HODNOCENÍ ČINNOSTI ŠKOLY VE ŠKOLNÍM ROCE 2003 / 2004

 Z pohledu vedení školy lze činnost školy ve školním roce 2003/2004 hodnotit takto :

bullet

Počet žáků školy se stabilizoval

bullet

Neustále se vylepšuje zařízení školy, v prosinci 2003 byla vybavena další učebna novými židlemi.

bullet

Škola má vytvořenou vlastní počítačovou prezentaci a webové stránky, ve spolupráci s obecním úřadem přispívá k dobrému jménu školy i školní časopis Školní novinky – Školovinky, který naše škola vydává jako součást obecního zpravodaje Šenovinky

bullet

Malý počet žáků ve třídách 1. stupně, kvalifikovaní učitelé nápravy, to je hlavní předpoklad péče o žáky s vývojovými poruchami učení. Máme 2 aprobované pedagogy se speciální pedagogikou na trvalý úvazek, což je zárukou kvalitní péče o žáky s VPU. Na žádost rodičů umožňujeme také slovní hodnocení pro tyto žáky.

bullet

Došlo ke zvýšení aprobovanosti na 1. stupni přijetím  další učitelky 1. stupně do pracovního poměru

bullet

Byly zakoupeny další učební pomůcky a počítačové programy, zlepšeno programové vybavení školy zakoupeny další výukové programy a materiály, encyklopedie, knihy do žákovské a učitelské knihovny, audiotechnika. Na jejich financování se podílela škola a také Rada rodičů, nemalou částkou také Občanské sdružení „Mládí“, 

bullet

K využití počítačových programů byla nutná modernizace počítačové učebny. Bylo provedeno rozšíření počítačové sítě na 13 počítačů v  učebně, do sítě byly připojeny i počítače ve sborovně, ředitelně a v kanceláři školy.

bullet

Počítači je také vybavena učebna nápravy, ŠD a některé třídy 1.stupně.

bullet

Škola se podílí na vyplnění volného času dětí nabídkou zájmových útvarů, kroužků, nabízí možnost uplatnit se i hudebně nadaným žákům ve spolupráci se ZUŠ MIS music.

bullet

Škola se zapojila do celé řady projektů v rámci ekologické výchovy.

bullet

V odpoledních hodinách a o víkendech je veřejnosti zpřístupněno školní hřiště pro míčové hry v areálu školy.

bullet

Neustále se doplňuje sportovní vybavení tělocvičny, v tomto roce bylo zakoupeno nové nářadí i náčiní.

bullet

Spolupráce s romskými občany a jejich dětmi ve škole je na velmi dobré úrovni ve srovnání s předešlými roky, zejména díky práci romské asistentky.

bullet

V tomto školním roce se škola podílela na organizaci mnoha sportovních i kulturních akcí, mnoha mimoškolních akcí, některé z nich organizovala také Rada rodičů .

bullet

 Akce Rady rodičů byly letos opět velmi zdařilé. Kromě organizování již zmiňovaných akcí ( Maškarní rej, Veselý dětský den a Letní večer nejen pro rodiče), přispívá každoročně  na učební pomůcky na konto OS „Mládí“  a také na odměny žákům ( Den dětí, ukončení školního roku apod.). Spolupráce s Radou rodičů je velmi dobrá, Rada rodičů je velmi aktivní.

bullet

 V průběhu školního roku byl opět realizován projekt „Školní mléko“. Žáci mají možnost zakoupení dotovaných i nedotovaných mléčných  výrobků, a to v době přestávek.

bullet

Pro žáky první  až čtvrté  třídy je navíc zajišťován pitný režim ( čaj).

bullet

V dalších letech se budeme snažit neustále zkvalitňovat výchovně vzdělávací proces, zlepšovat vztahy mezi rodinou a školou, nadále aktivně prezentovat školu na veřejnosti, zaměřit se také na talentované žáky zapojovat stále více žáků do soutěží. Budeme rozvíjet a zlepšovat péči o žáky s vývojovými poruchami učení a o žáky problémové.

bullet

Vybudování  sportovní areálu pro volný čas dětí bylo zahájeno, dle příslibu Obecního úřadu bude dokončeno v měsíci září 2004. Mimo doskočiště a areálu pro vrh koulí byl projekt rozšířen o běžeckou dráhu pro krátké tratě ( 60 m), a o běžecký ovál ( 100 m).

bullet

V tomto školním roce se podařilo v spolupráci  s rehabilitačním střediskem zajistit rehabilitační péči pro žáky se zdravotními problémy. Cvičení probíhalo 2 x týdně před vyučováním v tělocvičně školy.

bullet

I v letošním roce Obecní úřad Šenov u Nového Jičína  poskytl finanční prostředky na akce se spádovými obcemi  Rybí, Bernartice n.Odrou Byly zakoupeny ceny a pohoštění pro žáky.

bullet

V celostátní soutěži vyhlášené Ministerstvem vnitra „Svět očima dětí“ byla práce našich žáků 9. třídy vybrána k ocenění. Dne 14. září se zástupci naší školy zúčastní slavnostního vyhodnocení v Praze na Žofíně za přítomnosti předsedy vlády Stanislava Grosse, který ještě jako ministr vnitra převzal nad projektem záštitu a ministra vnitra Františka Bublana.

 

V Šenově u Nového Jičína 18. února 2005      Vypracovala PaedDr. Jana Bělůnková, ředitelka školy…………………………………………….. 

Rozdělovník : 1. Základní škola Šenov u Nového Jičína

2. OÚ Šenov u Nového Jičína

                        3. KÚ Ostrava, odbor školství, mládeže a sportu

 

Nahoru ] Naše obec ] Informace o škole ] Archiv ]
Jakékoliv informace nám můžete zaslat na adresu školy .
Poslední úprava stránek: února 15, 2006