Období do roku 1899 |
Prehistorie
filmu |
Prehistorie
filmu - 2. část |
Émile
Reynaud |
Thomas
Alva Edison |
Max
Skladanowsky |
Oskar
Messter |
Brit Acres a William Paul |
1900 - 1909 |
Brightonská škola |
Cecil Hepworth a rozvoj anglického filmu |
Edwin Stanton Porter |
Stuart James Blackton |
Počátky animovaného filmu v USA |
Němý film v Austrálii |
Počátky filmu v Itálii |
Počátky filmu v Rusku |
1910 -1919 |
Rozmach dánského filmu |
Italský velkofilm |
Veristická linie italského filmu |
Rozmach švédského filmu |
První výboje německého filmu |
David Wark Griffith |
Charles Chaplin |
Thomas H. Ince |
Americká goteska Maxe Sennetta |
Film v carském Rusku |
1920 - 1924 |
Německý expresionismus |
Kammerspiel |
Historický film v Německu |
Ruský film po Říjnové revoluci |
Skandinávie 20. let |
Americký western |
Harold Lloyd |
Buster Keaton |
Herecké filmové hvězdy |
Cecil Bount De Mille |
1925 - 1929 |
Velký němý sovětský film |
Další revoluční filmy v SSSR |
Tzv. druhý film v SSSR |
Nová věcnost |
Němci doma i za hranicemi |
Skandinávci ve světě |
Světová avantgarda |
Laurel a Hardy |
Erich von Stroheim |
Vrcholné americké němé filmy |
****** |
Dokumentární němý film |
Západní Evropa |
Východní Evropa |
Latinská Amerika |
Asie |
Zvukový film do roku 1930 |
První zvukové filmy |
Muzikál a opereta |
Dramatický žánr |
Myšák Mickey |
Zvukové filmy v Evropě |