Zušík - informační měsíčník ZUŠ Klecany s pobočkami v Odoleně Vodě a v Líbeznici
Zušík - informační měsíčník ZUŠ Klecany s pobočkami v Odoleně Vodě a v Líbeznici Zušík - informační měsíčník ZUŠ Klecany s pobočkami v Odoleně Vodě a v Líbeznici
Květen 2002
 
Informační měsíčník ZUŠ Klecany
s pobočkami v Odoleně Vodě a v Líbeznici
 
Vychází jako příloha Klecanského zpravodaje
vydávaného MÚ Klecany
 
Napište nám.
 

ZUŠÍK ročník 2002:  1 2 3 4 5

ARCHIV ročníků:  2000 2001

 
Vážení čtenáři,

dnešní číslo Zušíku bude informativní. Chci vás především seznámit s úspěchy našich žáků v hudební soutěži a o termínech zápisů na nový školní rok 2002/2003.

Předem srdečně gratulujeme - Kláře Adamové, která je žákyní pana učitele Karla Nového a získala v oblastní soutěži "Pískání pro zdraví" 3. místo. Kláře i panu učiteli velmi děkuji za příkladnou reprezentaci školy a už se můžeme těšit na Klářin absolventský koncert, o kterém Vás budeme informovat v dalším čísle. Pro školu je velmi přínosné, že Klárka začala navštěvovat i výtvarný obor, kde se odkrývá její další umělecké nadání. Jen mě mrzí, že Klárka výtvarný obor nenavštěvovala již dříve, určitě by obohatila náš současný archív zajímavými exponáty.

Kromě Klárky se soutěže "Pískání pro zdraví" zúčastnily i žákyně z pobočky v Odoleně Vodě - Zuzana Gulová a Ivana Tyglová. Obě získaly také velmi pěkné 3.místo. Máme velkou radost, že se naše žákyně mezi konkurencí neztratily a poděkování patří také rodičům, které děti ve hře na hudební nástroj podporují.

Již netrpělivě očekáváme umělecká díla vyhlášené soutěže na téma "Pohádková zahrada"(termín odevzdání 9.5.2002). Slavnostní vyhodnocení bude v pátek 24. května 2002. Všichni výherci budou předem upozorněni na to, aby si nezapomněli přijít pro diplom a malou odměnu.

Letošní zápisy do základní umělecké školy se budou konat již na začátku června, proto Vás o nich informuji již v tomto čísle. Žáci, kteří již u nás studují, automaticky pokračují v dalším ročníku, pokud sami studium neukončí nebo se nedostaví na závěrečné zkoušky (týká se hudebních oborů). Všem stávajícím žákům bude v měsíci květnu třídním učitelem doručena nová přihláška, kterou žáci odevzdají do 15.června 2002 a tím potvrdí, že budou pokračovat ve studiu i příští rok. Tohle sčítání dětí je pro nás důležité z hlediska personálního obsazení a plánování na příští školní rok. Proto prosím rodiče, aby přihlášku nezapomněli vyplnit a doručit učiteli nebo ředitelce školy do poloviny června. Je to také nutné z důvodu, že některé obory se velmi rychle naplňují a kapacita školy je omezená.

Přijímáme žáky do těchto oborů:
 

Předpřípravný obor - určený žákům předškolního věku. Děti jsou seznamovány se základy tanečního, hudebního a výtvarného oboru. Během roku se jejich schopnosti v různých oborech rozvíjejí a učitel na konci školního roku rodičům doporučí, v jakém oboru může být žáček úspěšný. Samy děti většinou vycítí, co je baví a co je naopak nepřitahuje. Výuka probíhá již druhý rok a my jsme s výsledky velmi spokojeni. Děti jsou velmi aktivní, živé, mají chuť poznávat něco nového a je s nimi velmi příjemná a veselá práce.

Papírová plastika Výtvarný obor - se specializuje na kresbu - malbu a na keramiku. Oddělení kresby - malby přijímá žáčky od 1. třídy. Je organizováno i oddělení dospělých, ale kapacita počtu žáků v oddělení pro dospělé již byla překročena, proto upozorňuji zájemce, že budou přijímání pouze v případě, že se některý student odhlásí. Průběžně se prosím informujte u ředitelky školy.  
        Cílem výuky oddělení kresby - malby je seznámit žáky se základy realistické i fantazijní kresby a malby. Do programu patří i realizace grafiky, koláží, plastických výrobků a v neposlední řadě část výuky je věnována i modelování. Žáci pracují každý rok na tematické výstavě, která je poté veřejně prezentována. Malí výtvarníci se spolupodílí na prezentaci školy - kalendáře, pozvánky apod. Zájemcům o další studium na středních školách uměleckého typu je umožněna speciální příprava, která však vyžaduje aktivní spoluúčast samotného žáka (plnění domácích úkolů). Ostatní žáci jsou také motivováni tématy domácích prací. Jejich realizace je však dobrovolná. Na konci roku chystáme vyhlášení výsledků nejlepších domácích prací. Pro děti je každý rok organizovaná v rámci školy výtvarná soutěž, která slouží jednak jako motivační stimul pro žáka a na druhé straně jako zpětná vazba pro učitele, jak děti využívají získané dovednosti.

Ve výtvarném oboru je velmi milé klima, děti do "výtvarky" chodí rády a to se projevuje i na jejich výkonech. Proto se těšíme na nové výtvarníky, kteří rozšíří naši velkou výtvarnickou rodinu. Výtvarný obor se jeví jako místo plné rozkoše a uměleckého rozjímání (jen kdyby nebylo těch hrůzostrašných myší pozn. učitelky DS)

Sousoší Oddělení keramiky je orientováno z devadesáti procent na modelování. Ale musím všechny zájemce upozornit na to, že jde o výtvarný obor a v učebních plánech jsou kromě předmětu modelování zahrnuty i předměty kresba a malba. Co by to byl za keramik, který by si svou plastiku neuměl nakreslit? Před každou realizací nějakého tématu si děti výrobek nakreslí a potom ho modelují. Keramika je náročné řemeslo. Takový keramik by měl být trpělivý, pečlivý a pracovitý. A tyto vlastnosti děti získají, pokud se rozhodnou keramiku navštěvovat. Z osobní zkušenosti mohu říci, že děti, které na keramiku chodí, mají rozvinutější psychomotorické schopnosti a získali již jakýsi "fortel" pro ruční práce. Proto neváhejte a zkuste se přidat do výtvarnicko - keramické rodiny.

Literárně - dramatický obor - pokud byste chtěli opravdu poznat náplň a atmosféru dramatického oboru, bylo by nejlepší, navštívit celou vyučovací hodinu. Myslím, že byste byli nadšeni a neváhali svou ratolest ihned přihlásit. Výuka je vedena velmi kreativní metodou, která se opírá o nejnovější metodiku pro dramatický obor. Děti zde nejen pracují s textem, ale také si hrají, improvizují, inscenují i kreslí pod vedením velmi příjemné paní učitelky, jež je sama aktivní herečkou.

Taneční obor - podstatou výuky tanečního oboru je radost z pohybu, prožitek a opět neuvěřitelně příznivá atmosféra, kterou vytvářejí oba učitelé. Děti se učí základům klasického, moderního a alternativního tance. Na konci roku se prezentují velkou přehlídkou, která je vždy úžasným zážitkem. Navíc paní učitelka dokáže povzbudivým způsobem aktivovat každého žáčka, proto obor doporučuji i dětem, které jsou nesmělé a mají problémy v sociálních vztazích (za předpokladu, že má určité pohybové schopnosti).

Hudební obor - zahrnuje: hru na klavír, hru na zobcovou flétnu, hru na kytaru, hru na klarinet, hru na housle a sólový a sborový zpěv. Pro žáky je každoročně pořádaná školní soutěž ve hře na jednotlivé nástroje, vystupují na vánočních a jiných koncertech, zkrátka jejich činnost je těsně spjata s veřejností. Hudebníci umí nejen hrát, ale navštěvují i hodiny hudební nauky, kde získávají teoretický hudební přehled. Pokud má Vaše dítě hudební nadání, tak se na vás již těšíme, protože u nás získá nejenom hudební dovednosti, ale naučí se vystupovat na veřejnosti, zlepší si psychomotorické schopnosti a čtení not mu rozšíří abstraktní a logické myšlení. A to nemluvím o sebevědomí, které získá tím, že dokáže něco víc než ostatní děti, které jsou pasivní, což ovlivní i směr budoucího života.

 

Zvažte prosím všechny klady naší nabídky a přijďte se do školy podívat. Jsem přesvědčena, že Vaše dítě má určitě schopnost, kterou uplatní alespoň v jednom z uvedených oborů. A schopnosti je třeba probouzet !

Dana Snížková                 
ředitelka ZUŠ                  
 
 
Termíny zápisů:

Pondělí 3. června v 16,00 - 17,30 hodin: 
klavír, flétna, keramika, výtvarný obor (kresba,malba), sólový a sborový zpěv

Úterý 4.června v 16,00 - 17,30 hodin: 
klavír, taneční obor, výtvarný obor (kresba,malba), zpěv

Středa 5.června v 16,00 - 17,30 hodin: 
předpřípravný obor, keramika, flétna, klavír, taneční obor, literárně dramatický obor, výtvarný obor (kresba,malba)

Čtvrtek 6.června v 16,00 17,30 hodin: 
klavír, kytara, výtvarný obor (kresba, malba)

Pátek 7.června v 16,00 - 17,30 hodin: 
klavír, flétna, housle, výtvarný obor (kresba,malba)

 
 
 

 
 
Zápatí-šnek