| 
					
			 |  | 
						
			ČLOVĚK A ZVÍŘE
				
				 					
				Jak je to vlastně s právem člověka na použití, využití a žel často i zneužití ostatních živočišných druhů,
 				když se na jedné straně zaštiťuje zdůvodněním, že tak jedná pro záchranu lidského života, ve prospěch 
				nemocných lidí a na straně druhé se sám dostatečně nesnaží o ochranu svého zdraví a života způsoby, 
				které má z velké části ve svých vlastních rukou - celkovým uzpůsobením své životosprávy, skladbou stravy, 
				odbouráním smrtících návyků ze svého života, zkrátka nezanedbávat prevenci u tzv. civilizačních chorob. 
				Člověk je bytost s vyšší odpovědností, ne s vyššími "právy".
				
				Nemluvě již ani o celkové a systematické devastaci svého životního prostředí, o vytváření, zdokonalování, 
				ale i používání mechanismů  k  masovému  vraždění jedinců svého druhu. Jak v těchto souvislostech tedy 
				obstojí argumentace, že život zvířete je nutné vždy obětovat pro záchranu a ve prospěch lidského života? 
				Široká veřejnost musí odmítnout lživou ideu, že lidské životy lze zachránit obětováním zvířat. 
				Potřebujeme novou generaci vědců a expertů, kteří nepovažují zvířata za pracovní nástroj či pomůcky 
				na jedno použití. Je v zájmu všech lidí i zvířat, aby byla vivisekce navždy zastavena.
				 
				 Mnohé ve prospěch zvířat lze učinit okamžitě,   mnohé lze aspoň okamžitě začít uskutečňovat!
				
  
				Problém používání zvířat na pokusy je závažným problémem nejen vědeckým, ale i filozofickým a etickým. 
				Neexistuje více druhů života. Život, v tom nejhlubším slova smyslu, jako zázračný a nejcennější dar, je jediný a jedinečný
				... proto ho musíme chránit!
				 
				nahoru  
			  
		 |