Sicílie
& Liparské ostrovy... III.
Messina
|
Po stále velmi kvalitní dálnici se blížíme k městu
Reggio Di Calabria, ze kterého se vydáme trajektem vstříc Sicílii.
Zatím projíždíme hornatým jihem Itálie a netrpělivě vyhlížíme
moře. Konečně se naše silnice svažuje dolů a po pravé straně
se hluboko pod námi objevuje nekonečná modř. Ani
v tomto hornatém terénu se dálnice nijak zbytečně neklikatí
a skalní masívy jsou provrtány desítkami tunelů, které se střídají
s vysokými mosty, které občas překlenují opravdu značně
hluboké rokle, až se nám z toho místy točí hlava.
Ráno v půl osmé přijíždíme do přístavu v Reggiu. Radka
jde pomáhat s nákupem lístků na trajekt (128,58e za autobus
a cca 40 lidí) a já se jdu trochu protáhnout, protože náš
autobus je sice pohodlný, ale toho místa na nohy v něm přece
jen není přebytek. Netrvá to dlouho a můžeme se nalodit. Plavba
přes Mesinský průliv potrvá zhruba 40 minut a na Sicílii,
kterou máme na dohled, se vylodíme ve městě Messina.
Loučíme se tedy s evropskou pevninou a po klidné plavbě
se pozvolna blížíme ke břehům největšího středomořského
ostrova. Z lodě máme krásný výhled na Messinu i Aspromontský
masív, který se rozkládá nad ní. Messina se svými 260 tisíci
obyvatel patří k největším městům Sicílie. Založena
byla v roce 730 př.n.l. a velkého významu dosáhla především
v ranném středověku. K nejkrásnějším památkám z té
doby patřila katedrála Rogera II., kterou ovšem během bombardování
v roce 1943 zničil požár. Dnešní stavba, která se tyčí
nad městem a tvoří tedy jeho nepřehlédnutelnou dominantu, je pečlivou
rekonstrukcí podle starých plánů a rytin. V její zvonici
se nacházejí největší astronomické hodiny na světě. Z dalších
památek stojí za zmínku fontána Orion ze 16.století, která
stojí na náměstí Piazza del Duomo, dále zrestaurovaný normanský
kostelík Santissima Annunziata del Catalani z 12.století, a v neposlední
řadě také národní muzeum s několika vzácnými obrazy od
Antonela da Massiny.
Nás při příjezdu vítá nejen zmíněná katedrála nad městem,
ale také velký sloup zdejšího moderního přístavu, který činí
z Messiny jedno z nejdůležitějších měst italského
jihu. Po vylodění se snažíme vystoupat zdejšími ulicemi vzhůru
do svahu masívu Aspromont vstříc dálnici, která se nijak zásadně
neliší od magistrál na pevnině. Však je také stejně jako
ostatní italské dálnice placená a tak hned za Messinou projíždíme
mýtem.
Za
městem nás také čeká několik tunelů a především cesta na předměstí,
kde by se měla rozkládat naše rezidence San Saba, do které se už
všichni velmi těšíme. V okrajových částech Messiny se s autobusem
trochu těžkopádně motáme v úzkých uličkách, ale když
nám přijede naproti naše italská delegátka, zdá se být všechno
v pořádku a naše touha vrhnout se do osvěžujících vln
Tyrhénského moře nabírá konkrétní rozměry.
Jaké je však naše překvapení, když se následujíce
auto zmíněné delegátky vracíme zpátky na dálnici, a pokračujeme
v cestě po severním pobřeží Sicílie dál na západ.
Trochu nevěřícně zírám do mapy a přemýšlím, kampak že to
vlastně jedeme, když San Saba měla být někde na severovýchodním
okraji ostrova. S naším autobusem zatím míjíme města
Milazzo i zdejší italskou Barcellonu a přijíždíme do městečka
Falcone, kde sjíždíme z dálnice a po místní komunikaci se
vracíme asi o 4km zpátky podél pobřeží. Ještě to nevíme,
ale nás sicilský dočasný domov se nejmenuje San Saba, ale
Portorosa…
|
![Itálie](grafika/italie.gif)
![úvod](grafika/01.gif)
![Lido Di Tuoro](grafika/02.gif)
![Messina](grafika/03a.gif)
![Portorosa](grafika/04.gif)
![Terme Vigliatore](grafika/05.gif)
![Falcone](grafika/06.gif)
![Liparské ostrovy](grafika/07.gif)
![Milazzo](grafika/08.gif)
![Taormina](grafika/09.gif)
![](grafika/sicilie.gif)
|