11.9.2004

Home
Stavba Obrataňky
11.9.2004
21.9.2002
Výlet s T47.018
25.9.1999
Jindřichův Hradec
Nová Bystřice
Stavědlo 4
Stavědlo 5
Stroje
U47.002
Podvalníky
Ohnivé memento
Neuskutečněný projekt
Odkazy
Prameny

Jinak voní seno koňům, jinak milencům. Jiný význam má 11.srpen pro příznivce jindřichohradeckých úzkorozchodek a, jak jsem si později uvědomil, jiný pro Američany. Nicméně 11.9.2004 pro mne znamenalo jízdu osobního vlaku 231, zvláštního vlaku taženého parní lokomotivou, poslední parní jízdu letní sezony...
040911JHMD602.jpg (60049 bytes)

Z časoprostorových důvodů volím pro projíždku pouze část trasy: Z Černovic u Tábora do Obrataně a zpět. Ve 12:15 má vlak odjezd: táhne jej opět Rešica, a jak se dovídám, malletku asi tak hned neuvidím.

040911JHMD603.jpg (60553 bytes) K prošlému kotli malletky se váží ještě majetkoprávní problémy. Maletka patří NTM a JHMD ji může provozovat pouze se svolením NTM.
U37 s prasklým blokem válců asi taky tak hned nevyjede.
040911JHMD609.jpg (59894 bytes) Konec chmurným myšlénkám a vyrážíme! Nejdříve táhlým obloukem nad Černovicemi.
040911JHMD612.jpg (60797 bytes) Pak romantická cesta lesem a po krátké zastávce v Křeči (proč?) přes krásné jihočeské lesy a po cca půlhodině se blížíme k Obratani.
V Obratani nejdříve lokomotiva odtáhne prázdnou soupravu k objízdné koleji v bývalém nákladním obvodu stanice. Lokomotiva sama zajíždí k malé remízce na konci stanice.
040911JHMD615.jpg (60363 bytes) Zastavení v Obratani trvá přes 3 čtvrti hodiny, ale vlaková četa se nezastaví. Za pomocí malé mechanizace se koná provozní údržba a doplnění paliva.
Cestující mezitím sledují práci (mají ji jistě rádi, když se na ní tak dlouho vydrží dívat) anebo si lze prohlédnout velice zarostlé a zpustlé podvalníkové jámy, ze strany kolejí ČD pečlivě označené červenými terči.
040911JHMD620.jpg (60247 bytes) Souprava je koněčně připravena k odjezdu. Na konec soupravy se ještě připne vůz s zbytkem uhlí, který se vrací do Jindřichova Hradce.
040911JHMD629.jpg (61101 bytes)

Cesta zpět je zpestřena křižováními s pravidelnými osobními vlaky JHMD. Na obrázku je křižování s vlakem 208 taženým T47.011 na zastávce Křeč.

040911JHMD598.jpg (60897 bytes) Jenom pro představu o jak frekventovanou zastávku se jedná, uvádím i foto prázdné zastávky. Od centra obce Křeč je vzdálená cca 2km, od okraje alespoň  1 km. Nicméně, budovy patrné na předchozím obrázku patří  k obci Střítež!
040911JHMD633.jpg (60854 bytes) Při návratu do Černovic se počasí krapet pokazilo, jak naznačuje lesklá střecha. Abych stíhal další dnešní křižování, přecházím na gumová kola.
040911JHMD648.jpg (60353 bytes)

Před příjezdem parního vlaku do Kamenice nad lípou stíhám tu lípu, starou 700 let,  ješte vyfotit.

040911JHMD653.jpg (60080 bytes)

Je 15:18 a do stanice Kamenice nad lípou vjíždí vlak 210, tažený T47.019.

040911JHMD658.jpg (60419 bytes)

15:38 : na odjezd ze zastávky Chválkov směrem na Jindřichův Hradec čeká vlak 209 tažený T47.011. Do zastávky vjíždí vlak 210 vedený lokomotivou T47.019 z Kamenice nad lípou (J.Hradce).

040911JHMD666.jpg (59736 bytes) Parní vlak 231 před návěstidlem kryjícím vjezd na splítku u stavědla 4. Vlak přejede most přes Nežárku, vjede na splítku s normálněrozchodnou tratí J.Hradec - H.Cerekev a končí ve stanici Jindřichův Hradec.
 Na závěr něco zajímavostí:
Jhcsd4.jpg (59951 bytes) Kolin16.jpg (50857 bytes) 040911JHMD661.jpg (58815 bytes)
3 podoby zastávky Chválkov:
na 1. snímku ing. J.Kocourka v roce 1978 (převzato ze Železničáře 10/1978),
na 2. , od M. Kolína, v roce 2000 a konečně na třetím je podoba chválkovské zastávky, jak jsem ji nafotil 11.9.2004.
 
draha96_10.jpg (40230 bytes) DSCF0640.JPG (31517 bytes)
"Hajc" v Kamenici n/L krátce po otevření dráhy a dne 11.9.2004. 
(historické foto převzato z časopisu Dráha 10/1996)
 
040911JHMD623.jpg (51010 bytes) Na začátku let 70-tých, když jsem "Albeřinkou" jezdívával na letní tábor, zlé jazyky tvrdily, že je dobré přejít na přední plošinu 1.sasáku. Až uvidíte houbu, sestoupíte, houbu utrhnete, očistíte, dáte do košíku a nastoupíte na zadní plošinu 2.sasáku. Zdá se, že JHMD jde v péči o houbařské publikum dále: není třeba nikam vystupovat. Za jízdy na vhodně upraveném vagonu se můžete své vášni plně věnovat, zřejmě za poplatek, který jsem zatím nezjistil. Tento vůz je asi připraven  pro přátele ze Slezska...