Podvalníky

Home
Stavba Obrataňky
11.9.2004
21.9.2002
Výlet s T47.018
25.9.1999
Jindřichův Hradec
Nová Bystřice
Stavědlo 4
Stavědlo 5
Stroje
U47.002
Podvalníky
Ohnivé memento
Neuskutečněný projekt
Odkazy
Prameny

Než jsem dne 25.9.1999 měl příležitost shlédnout ukázku, jak se vlastně pracuje s podvalníky, byly pro mne trochu záhadou. Mohu jenom konstatovat, že v porovnání s druhou stranou hranice (viz stránky o úzkokolejce Gmünd - Litschau) je toto české (rakouské) řešení subtilnější a elegantnější.

JHR990925E.jpg (76010 bytes) Zasouvání podvalníků pod osy nákladního vozu. Vztyčením "klepet" se zajistí horizontální pohyb podvalníku vůči vozu.

Pushing the narrow gauge undercarriages under the freight car.

JHR990925F.jpg (68718 bytes) Nákladní vůz se "ztahuje" na podvalník. Normálně rozchodná kolej klesá   v "koleně" ve dvou stupních a vůz dosedá plnou vahou svými okolky na "oplen" podvalníku.

The freight car is beeing pulled onto narrow-gauge  undercarriage.

JHR990925G.jpg (74398 bytes) Dvojkolí nákladního vagonu úspěšně usazené na podvalník.

The freight car sitting on the narrow-gauge undercarriage.

JHR990925K.jpg (62090 bytes) Při odpolední ukázce nasazování nákladních vozů na podvalníky byl použit vůz 4-nápravový. Vše probíha stejně jako v předchozím případě, až na to, že nákladní vůz spočívá celkově na 4 podvalnících. JHMD přepravuje ložené 4-nápravové vozy o celkové váze až 80tun - což znamená 20 tun na podvalník!

Pulling 4-axes fraight car onto 4 narrow-gauge undercarriages. Such a way transport JHMD the loaded cars with total weight up to 80 tons.