| |
Než jsem dne 25.9.1999 měl příležitost shlédnout ukázku, jak se vlastně
pracuje s podvalníky, byly pro mne trochu záhadou. Mohu jenom konstatovat, že
v porovnání s druhou stranou hranice (viz stránky o úzkokolejce Gmünd -
Litschau) je toto české (rakouské) řešení subtilnější a elegantnější.
|
Zasouvání podvalníků pod osy nákladního vozu. Vztyčením "klepet" se
zajistí horizontální pohyb podvalníku vůči vozu. Pushing the narrow gauge
undercarriages under the freight car. |
|
Nákladní vůz se "ztahuje" na podvalník. Normálně rozchodná kolej
klesá v "koleně" ve dvou stupních a vůz dosedá plnou vahou
svými okolky na "oplen" podvalníku. The freight car is beeing pulled onto
narrow-gauge undercarriage. |
|
Dvojkolí nákladního vagonu úspěšně usazené na podvalník. The freight car
sitting on the narrow-gauge undercarriage. |
|
Při odpolední ukázce nasazování nákladních vozů na podvalníky byl použit
vůz 4-nápravový. Vše probíha stejně jako v předchozím případě, až na to, že
nákladní vůz spočívá celkově na 4 podvalnících. JHMD přepravuje ložené
4-nápravové vozy o celkové váze až 80tun - což znamená 20 tun na podvalník! Pulling
4-axes fraight car onto 4 narrow-gauge undercarriages. Such a way transport JHMD the
loaded cars with total weight up to 80 tons. |
|