Stroje

Home
Stavba Obrataňky
11.9.2004
21.9.2002
Výlet s T47.018
25.9.1999
Jindřichův Hradec
Nová Bystřice
Stavědlo 4
Stavědlo 5
Stroje
U47.002
Podvalníky
Ohnivé memento
Neuskutečněný projekt
Odkazy
Prameny

Řada datum předána
U 37.001 1927 z J.H. na dráhu Užhorod -  Antalovce
1939 MÁV, přeznačena na 395.101
U 37.002u37002.jpg (52286 bytes) 1898 U12 - dodána pro trať Ondrášov - Dvorce
po 1935 Po opravě v Dílnách Krnov je  přidělena do Osoblahy
1939 DRG, 99.7841, jezdí v Osoblaze
1950 z Osoblahy do J.H.
1953 z J.H. do Korytnice,
1954 z Korytnice do J.H.

foto:archiv

U 37.003 před 1918 původní U13/Osoblaha
po 1918 Osoblaha
1939 DRG, 99.7842, jezdí v Osoblaze
U 37.004Jhuz3.jpg (50537 bytes) před 1918 původní U14/Osoblaha
po 1918 Osoblaha
1939, DRG, 99.7843, jezdí v Osoblaze
1934 na trati Ondrášov - Dvorce zastaven provoz; předána do J.H.
5.11.1938 do výtopny Gmünd (foto jako 298.14 v Pegeru v roku 1968)

foto:Polívka

U 37.005 třicátá léta z J.H. na místní dráhu v údolí Terešvy 
1939 MÁV, přeznačena na 395.102
U 37.006u37006.jpg (39697 bytes)  1927 předána do Korytnice
1956 ? pomník na nádraží Ružomberok

foto:archiv

U 37.010? před 1918 asi U15/Osoblaha, po válce do navrácení v Polsku
1926 z Košic?
1927 předána do Korytnice
U37.011 před 1918 asi U16/Osoblaha, po válce do navrácení v Polsku
prosinec 1933 zápůjčka z Korytnice na zkoušky tlakové brzdy na podvalnících
leden 1934 návrat do Korytnice
U 47.001u47001.jpg (33542 bytes)

 

 1907 vyrobena firmou Henschel výr.č.391, zakoupena Srbskými drahami
28.10.1918

zadržena v transportu kořistního materiálu do Německa, Holešovice-Bubny

prosinec 1920 převzaty zástupcem ČSD od Komise pro věcnou demobilizaci
1925 přeznačena jako U47.001
12.1.1966 dar Národnímu technickému muzeu
8.10.1991 převoz do opravy v Českých Velenicích
29.4.1992 ukončení opravy, nové zatopení

foto:archiv

U 47.002U47.002 1911 vyrobena v lokomotivce Hohenzollern Düsseldorf výr.č.394, zakoupena Srbskými státními drahami
28.10.1918 zadržena v transportu kořistního materiálu do Německa, Holešovice-Bubny
prosinec 1920 převzaty zástupcem ČSD od Komise pro věcnou demobilizaci
1925 přeznačena jako U47.002
1959 pionýrská železnice Prešov
2003 nevím odkdy, ale jako pomník v rušňovom depe Prešov

foto:S.K.

U 47.003Jhuz1.jpg (33702 bytes) 1911 vyrobena v lokomotivce Hohenzollern Düsseldorf výr.č.399, zakoupena Srbskými státními drahami
28.10.1918 zadržena v transportu kořistního materiálu do Německa, Holešovice-Bubny

foto:archiv

prosinec 1920 převzaty zástupcem ČSD od Komise pro věcnou demobilizaci
1925 přeznačena jako U47.003
1955 předána do Osoblahy
U 47.004Jhuz12.jpg (27200 bytes) 1907 vyrobena firmou Henschel výr.č.392, zakoupena Srbskými drahami
1918 jako kořist c.k. armády předány do opravy
po vzniku ČSR přebírá Správa vojenského železničního materiálu
28.4.1920 Pronajata do Jindřichova Hradce, 55 Kč/den
2.3.1923 navrácen SVŽM
7.11.1930 Odkoupen ČSD, oprava v Č Velenicích
1961 zrušena (foto N.Bystřice; U47.004+DF644+BCi241-2 + Ci317-8 + Z2065-7 + pomocná brzda V/u4005-6)

foto:archiv K.Just 

M 11.001m11001.jpg (45309 bytes)   ilustrační foto z archivu,
na jindřichohradeckých úzkokolejkách nejezdil
M 11.006 1929  
5.11.1939 výtopna Gmünd
40-tá léta Osoblaha
M 11.007m11007.jpg (29169 bytes) 1929  
14.3.1940 převržený vůz u Obrataně
1948  

foto:archiv

M11.008 1932 světlezelený nátěr => rosnička
1945 předán do Osoblahy
U 48.001Jhuz7.jpg (22574 bytes) 1932 do J.H. 
5.11.1938 výtopna Gmünd, přeznačena na 99 1301
1940 rekonstrukce na 1'D1', předána do J.H.
  Gmünd
1942 Ober Grafendorf
1943 lesní správa Lvov, další data chybí

foto:Zopf

99 1102Jhuz8.jpg (25990 bytes) 1939 z Gmündu do J.H. po dobu rekonstrukce 991301 (U48.001)
prosinec 1939 a zpět
1964 rozložena v Ober Grafenau (foto jako sovětská trofej v Gmündu 1945)

foto:Zopf

99 801Jhuz5.jpg (22548 bytes) prosinec 1939 z DRG namísto vrácené 99 1102
1949 přeznačena na U 37.101
1950 vrácena do Rakouska
1987 již jako pomník v Ruprechtshofenu

foto:Zopf

99 802Jhuz6.jpg (26939 bytes) červenec 1940 z DRG do J.H.
1945 vrácena do Rakouska
1987 již jako pomník v Langschlagu

foto:Zopf

99 7816u38001.jpg (58757 bytes) během války z DRG do J.H.
1945 přeznačena na U 38.001
říjen 1946 do Osoblahy
1950 pískovna Mohelnice

foto:archiv

99 554Jhuz4.jpg (27381 bytes) 1946 z Rakouska do J.H.
1950 prodána na dráhu Beroun - Koněprusy

foto:Zopf

M 21.002m21002.jpg (34340 bytes)   ilustrační foto z archivu, na jindřichohradeckých úzkokolejkách nejezdila
M 21.003 14.4.1939 převzata od výrobce
3.6.1963 přeznačen na M 21.008
27.6.1964 předán na pionýrskou železnici Prešov jako M 21.008
1970 konec provozu na pionýrské železnici Prešov
? depozitář muzea v Nitře
M 21.004dr4_2003.jpg (32881 bytes) 14.4.1939 převzata od výrobce
27.6.1964 předán na pionýrskou železnici Prešov
1970 konec provozu na pionýrské železnici Prešov
? depozitář muzea v Nitře
2003 Provozuschopný historický exponát ČHŽ. Věrná rekonstrukce interiéru i exteriéru, pohon řešen novým soustrojím.

foto:A.Bílek

M 21.005 1945 vyroben
1960-1961 v Táboře přestavěn na Ba/u 622
T 25.001 1946 od DRG, záhy převedena do Hradce Králové
T 25.002 1946 od DRG, záhy převedena do Hradce Králové
T 47.001 - 6t47001.jpg (44448 bytes) 1954 I. serie

foto:archiv

T 47.009, 015, 020 1956? II. serie
 

Poznámky:

  1. Nemám jasno v lokomotivách 37.0 od zahájení provozu do roku 1918: podle pramenů byly dodány 3 a 3 lokomotivy na každou větev. Za války byly 2 lokomotivy z Obrataňské a 1 z Bystřické větve  zrekvírovány erárem a již se nevrátily. Nicméně  J.Bek uvádí v Atlasu lokomotiv počáteční stav 6 lokomotiv v roce 1918...
  2. Lokomotivy 37.010 a 011, navrácené z Polska po roce 1918 jsou U15 a U16 z Osoblahy. U13 a U14 jsou potom U37.003 a U37.004 rovněž z Osoblahy. Za informace děkuji Petru Čermákovi.
     
  3. Jenom pro úplnost uvedu U 37.0 FOD:
    U 37.007 1938 u DRG označena jako 99.791
    U 37.008 1938 u DRG označena jako 99.791
    1965 vyřazena jako poslední, pomník v Nymburce
    U 37.009 1938 u DRG označena jako 99.791

  4. O rozdělení lokomotiv TU 47.0 II. serie mám následující informace:
    bulletFrýdlant: TU 47.008, 010
    bulletOsoblaha: TU 47.013, 014, 017
    bulletJ.Hradec: TU 47.009,015,020
    bulletKorytnica: TU 47.018, 021
     
  5. Lokotraktory T47.007, 008, 009 a 010 byly z výroby v roce 1958 dodány přímo do Frýdlantu. 009 odešla do JH v roce 1960 a 007 do Korytnice nebo ještě krátce před tím do JH v roce 1963. Ve Frýdlantě se také krátce objevila U37.002 (1.polovina 50.let, přesný pobyt je znám, ale z hlavy ho nevím) a T47.019 (také je přesný pobyt znám, myslím, že to bylo v roce 1965, ještě pak upřesním) od listopadu 1975 si po Heřmaničce zajezdila i T47.020, která přišla z dílen ze Zvolena a jako jediná jezdila na vlacích do Heřmanic v celočerveném nátěru bez okrasných bílých linek..
    Za tuto informaci děkuji přispěvateli, který se podepsal jako Láďa kolejnice.UIC60
     
  6. o rozdělení zbylých lokomotiv a přesunech při rušení drah nemám přesnějších informací. Předpokládám, že po zrušení korytnické (?) a FOD (?) trati byly jejich lokomotivy přesunuty právě do J.H.
 

Prosím, pokud máte k libovolnému bodu výhrady, upřesňující údaje, obrazové, či jiné materiály, neváhejte! Vaše podněty majlujte na murko@volny.cz , s.k@tiscali.cz nebo 2b@quick.cz

webmaster
Saša Káldy