Stavědlo 5

Home
Stavba Obrataňky
11.9.2004
21.9.2002
Výlet s T47.018
25.9.1999
Jindřichův Hradec
Nová Bystřice
Stavědlo 4
Stavědlo 5
Stroje
U47.002
Podvalníky
Ohnivé memento
Neuskutečněný projekt
Odkazy
Prameny

 

JHR990925B.jpg (58291 bytes) Odbočka Kanclov  u stavědla 5. Zde splítka definitivně opouští jihlavskou trať, aby zamířila do Nové Bystřice.

Kanclov junction. The regular gauge rails go left to Jihlava, the narrow gauge ones go right to Nova Bystrice.

Jhcsd2.jpg (29004 bytes) Takto zachytil odbočku Kanclov ing. J.Kocourek.
V časopise Železničář 10/1978 se praví:
Úzkorozchodka z Nové Bystřice vyjíždí v odbočce Kanclov na kolejovou splítku s normálněrozchodnou tratí Jihlava - Veselí nad Lužnicí

Všimněte si, prosím, že v té době se jednalo o čtyřkolejnou splítku.

Tuto odbočku jsem fotil i při svém výletu 21.9.2002
Zde uvádím tyto obrázky duplicitně,
přeci jenom dobře zobrazují dění na odbočce.
Kanclov.jpg (28726 bytes) Problém nastane, když se pro normálněrozchodný vlak nastaví výhybka do úzkokolejné odbočky. To se stalo osudným rychlíku "Junák" dne 10.9.2004. agenturní foto
040911JHMD669.jpg (89463 bytes) 11.9.2004 odpoledne nacházím odbočku průjezdnou.
040911JHMD668.jpg (68936 bytes) Ve směru k odbočce na bystřickou trať je toto pohled, který se otevře po výjezdu ze zatáčky...