| |
Tyto obrázky jsem nafotil 7.července 2003 v "rušňovom depe" Prešov.
Jezdil jsem častěji kolem a delší dobu mi trvalo, než mi to došlo...
...že na podstavci je jako lokomotivní pomník úzkokolejná
lokomotiva... a že je to malletka.... a že to tedy bude pozůstatek bývalé
pionýrské železnice.... a že to tedy musí být U47.002 !
Zopakujme si tedy základní data o tomto stroji:
1911 |
vyrobena v lokomotivce Hohenzollern Düsseldorf výr.č.394, zakoupena
Srbskými státními drahami |
28.10.1918 |
zadržena v transportu kořistního materiálu do Německa, Holešovice-Bubny |
prosinec 1920 |
převzaty zástupcem ČSD od Komise pro věcnou demobilizaci |
1925 |
přeznačena jako U47.002 |
1959 |
pionýrská železnice Prešov |
Pravda, bližší pohled byl poněkud tristní, mnoho důležitých součástí
chybí, ale, zdá se, že v depu podnikli vše, aby z lokomotivy nic neubývalo,
zejména boudička je fest zabedněná!
Je fakt, že když jsem rejdil kolem této lokomotivy, nemohl jsem se
ubránit představě, jak se na jihočeských úzkých zase po létech prohánějí
dvě malletky! Pak zase převážil zdravý rozum: kde by se vzal
dostatek peněz na opravu takto zdevastovaného stroje... ... ...ale pamatujete,
jak vypadala U47.001 za NTM, než ji parta nadšenců opět probudila k životu?
Od U47.002 nás již dělí hranice, ale na její boudičce je stále ČSD!
Vzdali by se prešovští tohoto pomníku? Ale na Sigord již nevede ani metr
kolejí... |