Mapa cestyTipy & TrikyCestopis na VHS, CD

kapitola I. Cesta do Maroka - 2/5 Tarragona

Den 3. - 8.10.2000
katedrála v TarragoněZ Francie jsem toho moc neviděl a přesně ve tři hodiny jsem se probudil právě v okamžiku, kdy jsme přijížděli na francouzsko-španělskou hranici. Bez nějakých delších průtahů jsme ji projeli a s vědomím, že jsem si právě připsal 36.navštívenou zemi jsem opět spokojeně, i když nepohodlně, usnul. Před Barcelonou snídáme na odpočívadle a pokračujeme na jih do Tarragony. V tomto katalánském městě zastavujeme u pláže, ale nějaké přehnané teplo stále není. Okolo antických ruin stoupáme do centra ke katedrále, která zevnitř připomíná podobnou instituci v norském Trondheimu. Okolo městských hradeb se dostáváme do moderní části msta, kde testujeme bankomat. před tarragonskou katedrálouFunguje a tak mám k dispozici 10 000Pst. Během pobytu ve Španělsku se vykrystalizoval celkem jednoduchý způsob, jak přepočítat pesety na koruny - posunout desetinnou čárku o jedno místo doleva, vynásobit dvěma a něco málo přihodit: takže 500pst - 50,0 - x2 je 100 - něco přihodit - 120. Takže 500Pst je zhruba 120kč. V Tarragoně jsme ale žádné pesety nepotřebovali, nepočítám-li nákup pohledů. Hradby nás nelákaly, katedrála byla zadarmo a archeologické muzeum bylo zavřené. Prošli jsme se tedy alespoň po hlavní třídě - Ramble, a mohli jsme vyrazit na nekonečný přesun podél španělského pobřeží. Stovky kilometrů přibývají a my míjíme deltu řeky Rio Ebro, Valencii a naše dnešní cesta končí až před Alicante ve městě Capello. Na vlastní kůži poznáváme, jak rozlehlé je Španělsko. V Capellu nás čeká náš první kemp. Je v něm restaurace a dokonce i bazén. Inu, Evropa. V Maroku to bude horší…